3 Aplikacje do Nawyków, Które Musisz Mieć

aplikacje do nawyków

Aplikacje do nawyków, to nie tylko moda, ale też narzędzia wspierające zmianę nawyków. Urządzenia mobilne, od ostatnich kilku lat, stały się częścią naszego życia. Telefon jest jednym z tych urządzeń, z których korzystamy codziennie. Jedno kliknięcie i mamy dostęp do tysięcy aplikacji ułatwiających nasze życie. Wśród tych wszystkich aplikacji jest też kilka, które znacząco wspomagają zmianę niechcianych nawyków.

1. Aplikacja do notatek – Google Keep

Link Google Play – to bardzo funkcjonalny notatnik. Działa podobnie jak wiele notatników, z jedną, bardzo przydatną funkcją – przypomnieniami połączonymi z lokalizacją. Tzn, że kiedy pojawisz się danym miejscu włączy Ci się przypomnienie w telefonie. To daje nam możliwość łączenia nawyku z miejscem, a niekoniecznie z czasem, jak mają to w zwyczaju inne aplikacje. Warunkiem do spełnienia jest włączony GPS (co jest dziś standardem).

Możesz ustawić sobie przypomnienie np.:

Jak pozbyć się złych nawyków?

Dowiedz się jakie są największe błędy popełniane podczas próby pozbycia się złych nawyków. Poznaj skuteczne podejście do zmiany nawyków odkryte w 2009 roku przez zespół badaczy działających na zlecenie National Institute of Health.

  • O zakupach konkretnych produktów kiedy będziesz przechodzić obok sklepu
  • Po siłowni wypić 0,5l wody i nawodnić organizm
  • Parkując samochód w garażu za każdym razem wziąć kilka pełnych, głębokich oddechów żeby spuścić z siebie nagromadzone napięcie
  • Możliwości są praktycznie nieograniczone

2. Aplikacja do wyrabiania nawyków – HabitBull

Link Google Play – to aplikacja, która pomaga śledzić nasze nawyki i postanowienia. Takich aplikacji jest naprawdę wiele.

Ja korzystam akurat z tej, bo daje bardzo duże możliwości:

  • Śledzi wiele nawyków jednoczenie.
  • Ma licznik serii i procent osiągnęć dla każdego nawyku.
  • Posiada świetny system mierzenia nawyków: Tak / Nie (wykonałem dzisiaj dany nawyk czy nie) lub system ilościowy (ile pompek dziś zrobiłem, stron przeczytałem, posiłków zjadłem, kubków wody wypiłem, stron napisałem, godzin pracowałem, itd.)
  • Pozwala wyznaczać bardzo elastyczne cele, np.: ile razy w ciągu dnia / tygodnia / miesiąca wykonałeś daną czynność, albo tylko w niektóre dni tygodnia. Np: 30 pompek w każdy poniedziałek i piątek lub iść na siłownię 2 razy w tygodniu. Świetnie nadaje się to śledzenia wyzwań 30 dni.
  • Inspiruje nas cytatami ze zdjęciami w każdej kategorii nawyków, takich jak: medytacja, czytanie, odstawienie alkoholu, rzucenie palenia papierosów, itp. To zdecydowanie ważny element aplikacji do wyrabiania nawyków.
  • Pokazuje procentowe wykresy Twoich sukcesów.
  • Umożliwia mocne przypomnienia. Czyli kilka razy dziennie lub powtarzające się o określonym czasie. Jest też możliwość wyboru dźwięku i włączenia lub wyłączenia wibracji.
  • Wbudowane widżety – dzienny lub tygodniowy, które monitorują postępy bezpośrednio na ekranie telefonu. Bardzo przydatna funkcja.
  • Synchronizacja wielu urządzeń jednocześnie (wielu telefonów). Aktualnie brak wersji na tablet.
  • Tworzenie kopii zapasowych w chmurze.
  • Integracja z programem Google Fit.
  • Możliwość dyskusji o każdym z nawyków i dzielenia się doświadczeniami, z ludźmi, którzy również wyrabiają dany nawyk za pomocą tej aplikacji.

Przy tym HabitBull jest najładniejszą aplikacją do nawyków, ze wszystkich jakie widziałem. A wygląd aplikacji ma spore znaczenie dla tego czy będziemy z niej korzystać. Podobnie wygląda sprawa z ładnymi zeszytami i kolorowymi pisakami. Narzędzia których używasz mają być dla Ciebie ładne, żebyś chciał z nich korzystać.

Aplikacja do śledzenia nawyków – Cyfrowa Równowaga

Link do Google Play – aplikacja sprawdzająca ile czasu przeznaczasz na używanie różnych aplikacji w telefonie. Bardzo przydatna funkcja żeby obserwować swoje nawyki telefonicznie. Instalujesz ją za darmo i od tego momentu sprawdzasz ile czasu przeznaczasz na poszczególne aplikacje. Może za dużo Facebooka, albo YouTube? A może po prostu za dużo czasu spędzasz na telefonie? Używając tej aplikacji na pewno dostaniesz rzetelne informacje nt Twoich telefonicznych nawyków. Moimi 2 top aplikacjami są Książki Google (wiele wartościowych pozycji książkowych w jednym miejscu) i Twitch.tv (oglądanie gier online dla relaksu).

Aplikacje do nawyków – podsumowanie

Aplikacje do nawyków moim zdaniem są narzędziami, które znacząco mogą pomóc tworzyć nam zdrowe nawyki. Przy tak intensywnym zżyciem z technologią, korzystanie z telefonu komórkowego jest dziś “niezbędne” do życia w społeczeństwie. Dlatego teraz, jak nigdy wcześniej, ważna jest relacja jaką mamy z naszym telefonem. Pytanie czy on służy nam, czy my służymy jemu?

Jakie znacie inne przydatne aplikacje do nawyków?