3 Aplikacje Wspomagające Zmianę Nawyków

Urządzenia mobilne, od ostatnich kilku lat, stały się częścią naszego życia. Telefon jest jednym z tych urządzeń, z których korzystamy codziennie. Jedno kliknięcie i mamy dostęp do tysięcy aplikacji ułatwiających nasze życie. Wśród tych wszystkich aplikacji jest też kilka, które znacząco wspomagają zmianę niechcianych nawyków.

1. Google Keep (link Google Play) – to bardzo funkcjonalny notatnik. Działa podobnie jak wiele notatników, z jedną, bardzo przydatną funkcją – przypomnieniami połączonymi z lokalizacją. Tzn, że kiedy pojawisz się danym miejscu włączy Ci się przypomnienie w telefonie. To daje nam możliwość łączenia nawyku z miejscem, a niekoniecznie z czasem, jak mają to w zwyczaju inne aplikacje. Warunkiem do spełnienia jest włączony GPS (co jest dziś standardem).

Możesz ustawić sobie przypomnienie np.:

  • O zakupach konkretnych produktów kiedy będziesz przechodzić obok sklepu
  • Po siłowni wypić 0,5l wody i nawodnić organizm
  • Parkując samochód w garażu za każdym razem wziąć kilka pełnych, głębokich oddechów żeby spuścić z siebie nagromadzone napięcie
  • Możliwości są praktycznie nieograniczone

2. HabitBull (link Google Play) – to aplikacja, która pomaga śledzić nasze nawyki i postanowienia. Takich aplikacji jest naprawdę wiele.

Ja korzystam akurat z tej, bo daje bardzo duże możliwości:

  • Śledzi wiele nawyków jednoczenie.
  • Ma licznik serii i procent osiągnęć dla każdego nawyku.
  • Posiada świetny system mierzenia nawyków: Tak / Nie (wykonałem dzisiaj dany nawyk czy nie) lub system ilościowy (ile pompek dziś zrobiłem, stron przeczytałem, posiłków zjadłem, kubków wody wypiłem, stron napisałem, godzin pracowałem, itd.)
  • Pozwala wyznaczać bardzo elastyczne cele, np.: ile razy w ciągu dnia / tygodnia / miesiąca wykonałeś daną czynność, albo tylko w niektóre dni tygodnia. Np: 30 pompek w każdy poniedziałek i piątek lub iść na siłownię 2 razy w tygodniu.
  • Inspiruje nas cytatami ze zdjęciami w każdej kategorii nawyków, takich jak: medytacja, czytanie, odstawienie alkoholu, rzucenie palenia papierosów, itp.
  • Pokazuje procentowe wykresy Twoich sukcesów.
  • Umożliwia mocne przypomnienia. Czyli kilka razy dziennie lub powtarzające się o określonym czasie. Jest też możliwość wyboru dźwięku i włączenia lub wyłaczenia wibracji.
  • Wbudowane widżety – dzienny lub tygodniowy, które monitorują postępy bezpośrednio na ekranie telefonu. Bardzo przydatna funkcja.
  • Synchronizacja wielu urządzeń jednocześnie (wielu telefonów). Aktualnie brak wersji na tablet.
  • Tworzenie kopii zapasowych w chmurze.
  • Integracja z programem Google Fit.
  • Możliwość dyskusji o każdym z nawyków i dzielenia się doświaczeniami, z ludźmi, którzy również wyrabiają dany nawyk za pomocą tej aplikcaji.

Przy tym HabitBull jest najładniejszą aplikacją ze wszystkich, a wygląd aplikacji ma spore znaczenie dla tego czy będziemy z niej korzystać. Podobnie wygląda sprawa z ładnymi zeszytami i kolorowymi pisakami. Narzędzia których używasz mają być dla Ciebie ładne, żebyś chciał z nich korzystać.

3. App Usage Logger (link Google Play) – aplikacja sprawdzająca ile czasu przeznaczasz na używanie różnych aplikacji w telefonie. Bardzo przydatna funkcja żeby obserwować swoje nawyki telefonicznie. Instalujesz ją za darmo i od tego momentu sprawdzasz ile czasu przeznaczasz na poszczególne aplikacje. Może za dużo Facebooka, albo YouTube? A może po prostu za dużo czasu spędzasz na telefonie? Używając tej aplikacji na pewno dostaniesz rzetelne informacje nt Twoich telefonicznych nawyków. Moimi 2 top aplikacjami są Książki Google (wiele wartościowych pozycji książkowych w jednym miejscu) i Twitch.tv (oglądanie gier online dla relaksu).

Jakie znacie inne przydatne aplikcje?